vrijdag 24 juni 2011

Gescheiden huishoudens week 3

Na een lang Pinksterweekend in Zurich moest ik dinsdag weer gewoon werken. Midden op de dag nog snel naar huis gegaan omdat er eindelijk een technische man kon komen van UPC. Nadat hij woensdag en donderdag nieuwe kabels had gelegd had ik eindelijk digitale tv, twee dagen lang... Vanaf zaterdag deed 'ie het niet meer; de techniker schijnt dinsdag weer langs te komen....

Woensdag hebben we (Erik en ik) een toeristische rit gemaakt: Via Winterthur zijn we naar St. Gallen gereden om de branch te bezoeken. Daarna zijn we langs Liechtenstein naar Buchs gereden alwaar we in de warme zon hebben geluncht en weer een branch bezocht. Terug zijn we over de zuidkant van Zurich gereden (langs de mooie Walensee), maar helaas waren we net iets te laat waardoor we in de grote Zurich file kwamen. Ik ben 's avonds nog wel naar voetbal training geweest, maar het was een beetje te benauwd voor het mooie en dus zijn we bijtijds gestopt, het was toch de laatste officiële training van het jaar. Bij terugkomst werd ik nog door een buurman geroepen. Hij had van Ursula gehoord dat ik voetbal en speelt zelf in het veteranen team. Uiteraard stond hij erop dat ik gezellig met hem en zijn vrouw een biertje kwam drinken op hun terras. Het was gezellig, helaas waren er te veel wolken om de zon/maan (?) verduistering te kunnen zien vanuit ons dal.


Donderdag ben ik uit werk nog wat inkopen gaan doen; een stofzuiger, DVD voor in de auto, goedkope Ikea kinderstoel en nog wat spullen. En eindelijk had ik mijn VI in de bus, samen met de nieuwe bankpas! Vrijdag ben ik uit werk nog wat boodschappen gaan doen in Bachenbulach. Onder andere wat schoonmaak spullen en ook gewone boodschappen gehaald. Later in de avond toch maar eens begonnen met het huis op te ruimen. Netjes al het karton en papier gebonden, rest van het afval in de container, etc.

Zaterdag wakker met stromende regen. Leuk! Ik had net een volle dag in de planning. Via het English Forum hadden we een gratis (oude) tuinset gevonden. In het begin te gebruiken als eettafel en daarna eventueel op het 2e terras naast de keuken. Dus op naar Zug, dat werd een iets langere rit dan verwacht met dat weer, ondanks de vele tunnels. En de Navi in mijn auto is duidelijk iets ouder dan de nieuwe ringweg en sommige delen van Zug...

Nadat de tuinset thuis stond, kon ik weer in de auto om papier weg te brengen en door naar Dietikon, bij een kinderwinkel een booster/stoeltje voor Jesper gekocht en aan de overkant bij Mediamarkt een nieuwe DVD speler gekocht voor de auto omdat die van donderdag niet goed bleef hangen aan de stoel. Ook nog bij een indoor playground binnen geweest op het hetzelfde terrein, er waren kinderfeestjes bezig en het zag er leuk uit, maar het was ontzettend warm binnen, dus ik ben weer heel snel weggelopen, de regen in. Nu weer terug naar Wallisellen om de andere DVD terug te brengen, dus eind van zaterdagochtend in stromende regen de Gubrist Tunnel file in, leuk is anders. Na het ruilen eindelijk richting huis en nog wat extra boodschappen gedaan voor de familie.

Eindelijk thuis en de zon begint zowaar te schijnen, dus lekker in korte broek de tuinset schoon gemaakt (even onthouden, 1 juli zal ik wel van Amanda horen dat het helemaal niet schoon is, maar echt, hij was heel smerig) en de tafel weer in elkaar gezet. Begonnen met beneden stofzuigen. Blijkt dat de stekker een NL/Duitse is. Volgens de buurvrouw gebeurt het wel vaker dat apparaten bij de goedkopere winkels import zijn. Nog even snel getwijfeld of ik hem zou gaan ruilen, maar toch maar gewoon met een verloop stukje gaan stofzuigen.

Toen liep het alweer tegen zessen, de zon scheen nog en ik had geen zin om te koken, dus maar gewoon een rondje met de auto de buurt verkennen richting Bad Zurzach en langs de Rhein weer terug. Toen kwam ik tegen kwart over 7 bij Kaiserstuhl uit en ben ik maar weer bij de halve griek in Duitsland gaan eten. Op dat moment barstte het onweer en de regen los, maar toch ging ik net als een stelletje buiten eten (onder een luifel). Helaas was de ober een keer bijna uitgegleden en wilde hij niet meer buiten serveren en zette hij het eten en drinken gewoon op de eerste tafel naast de deur: Mijn tafel en ik kreeg dus ook het eten en de wijn voor het stelletje 3 tafels verder met het verzoek alles even door te geven. Ach, tussen het bibberen van de kou door hebben we er erg om kunnen lachen. Op de terugweg had ik schitterende regenbogen omdat de zon overal doorbrak. Nu ik dit schrijf is die zon weer nergens te bekennen en is de onweer en regen weer hard tekeer aan het gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten