maandag 13 juni 2011

En nog een Pinksterdag

Dat wil zeggen, voor het Europese deel van het gezin. In Canada doet men niet aan Pinksteren en dus is het een gewone schooldag.

Gisteravond is de verjaardag van Willemien heel gezellig verlopen, waardoor ik vanmorgen heerlijk langzaam wakker ben geworden en op het gemak de autofolders in bad ben gaan lezen. Daarna aan de arbeid en de tv kast voor beneden en het nachtkastje van Amanda in elkaar gezet. Tussendoor ook de was gedaan en kennis gemaakt met de dochter van onze achterbuurvrouw. De buurvrouw is 86 en volgens haar dochter zullen we weinig overlast van haar hebben, en ja, ze vind het leuk als kinderen buiten spelen.


Kaiserstuhl
Aan het einde van de middag besloot ik om eens helemaal naar Duitsland te rijden. Ik had al van verschillende mensen gehoord dat er verderop in Jestetten een grote Aldi zit, maar ik had gezien dat er dichterbij ook nog 2 kleintjes zouden zijn. (Nu zitten er in Zwitserland ook wel winkels, maar in Duitsland is het al snel 30-40% goedkoper). Eerst ben ik langs "mijn trainingsveld" gereden om een foto te maken, vervolgens via Siglistorf op een weg met erg mooi uitzicht in 15 minuutjes naar Kaiserstuhl. Dat is een erg mooi oud stadje aan de Rhein, een smal steegje door en je rijdt de brug op naar Duitsland. Aldaar in Hohentengen gezien dat er inderdaad binnen 20 minuten van huis een kleine Aldi, slager (!) en nog wat buurtsupers zitten.

Vervolgens langs de Rijn 10km naar het westen gereden naar de andere grens brug bij Rheinheim-Kussaburg. Ook daar de winkels gecheckt en toen zag ik een heel leuk terras waar allemaal CH auto's voor stonden geparkeerd. Oh ja, inderdaad schijnt uit eten gaan ook zeker de helft te kosten in Duitsland. Het is nu half 6 en had ik niet tegenover Kaiserstuhl een leuk terras gezien met uitzicht op de Rijn.... Dus even later, na een wandeling naar de ATM, zat ik lekker met uitzicht op de Rijn aan een ouderwetse Griekse combinatieschotel en de ouzo. Daarna teruggereden via Buchs, maar dat duurt toch een stukje langer, onderweg nog getwijfeld om verse aardbeien of kersen te kopen aangezien de meeste boeren daar bordjes van hebben staan, en toen stond er thuis netjes een schaaltje kersen voor de deur...

Een paar foto's zijn weer toegevoegd aan het openbare stukje op flickr. (blogger werkt niet mee, dus geen foto bij dit stukje - dus wel, met dank aan de Canadese helpdesk)

1 opmerking: