zondag 12 juni 2011

Gescheiden huishoudens week 2

Na mijn uitgebreide inkoop actie bij IKEA had ik de zondag gereserveerd om veel te schroeven (maakt toch geen lawaai). Ik had zaterdag voor de zekerheid al extra schroevendraaiers gekocht, omdat die ik had meegenomen uit Canada een beetje groot waren voor de Ikea commode. Dus, nachtkastje in elkaar, vervolgens een lattenbodem en toen lokte het mooie weer...

Met de auto ben ik naar parkeerplaats Linden gereden, tussen Regensberg en Boppelsen, om van daar de kortste wandelroute te nemen naar de Hochwacht, de grote bal die op de heuvel staat achter ons huis. Het was zondag en ik was niet de enige met dat idee. Maar de wandeling ging makkelijk en dus kwam ik nog redelijk fris boven om lekker een pannetje Rosti te eten. Weer thuis kon ik het bed zelf en de 2e lattenbodem in elkaar zetten en ons nieuwe bed opmaken. Dit nieuwe bed van Ikea is van een wat zwaardere kwaliteit als dat wat we in Canada hadden gekocht; het voelt goed aan, maar door alle nieuwe soorten schroeven en dubbele zekeringen ben je een stuk langer bezig iets in elkaar te zetten.


Ik was net klaar en zat te twijfelen wat ik zou gaan eten, toen de buurman aanbelde om te zeggen dat het eten binnen 10 minuten klaar was en of ik ook kwam ... Tuurlijk! Weer 2 dochters met aanhang ontmoet (moet even die namen gaan opschrijven, vergeet ze nu steeds) en met de fles wijn op tafel werd het weer iets later dan gepland.

De hele werkweek was redelijk standaard. Ik heb lange dagen gemaakt in verband met de maandafsluiting en 's avonds wat boodschappen gedaan en vooral een beetje bijkomen. Woensdagavond heb ik voor de 2e keer getraind; we speelden nu aan de andere kant van het veld en nu pas zag ik dat er opeens een "richel" van een meter hoogte verschil in zit*. Ik ga er maar vanuit dat het alleen een trainingsveld is. Vrijdagavond ben ik naar de laatste wedstrijd van het seizoen van mijn nieuwe team gaan kijken. Ze speelden toevalig uit bij FC Glattbrugg, dat is 2 km van mijn werk vandaan. Ik heb dus iets langer doorgewerkt, heb me in de parkeergarage omgekleed en onderweg snel wat gezond eten gehaald. Ik moet zeggen dat het mij niet tegen viel. Om te kijken is voetbal van 32+-ers (en sommigen zijn heel veel plus) nooit echt leuk is om te zien, maar er waren best nog wat goede voetballers in het team (of dat zouden ze zijn als ze iets meer zouden kunnen lopen, daar pas ik dus perfect tussen).

Zaterdag: Weer een winkel dag. Ik wilde kijken bij de dealer naar een auto, maar helaas zijn de meesten maar heel kort open (of helemaal dicht). In de ochtend ben ik eerst een paar bakkers in de omgeving af gegaan om te kijken wat het aanbod is. Vervolgens langs 5 Ford dealers geweest om een S-Max te bekijken, niemand had er eentje staan! Toen de grote COOP in Bachenbulach bestudeerd en de Super Migros in Glattpark (MMM). Maar het doel was telefoon, stofzuiger en tv. Dus weer naar Conforama net als vorige week, en dan weer naar Mediamarkt... Toch maar terug naar Conforama om daar een tv te kopen. Dat is het probleem met dat "speelgoed" er is altijd een mooiere/ betere/ nieuwere en dus duurdere. Uiteindelijk een bescheiden 40" (toch 14" meer dan in Oakville) Samsumg LED C6000 genomen. Hij staat erg mooi, helaas is UPC Cablecom nog steeds niet in staat het juiste signaal door te geven. Heb nu alleen analoog signaal en dan nog zijn niet alle zenders scherp. Een telefoon is trouwens ook aangeschaft, maar ook hiervoor geldt: Wachten op UPC. Ik heb wel een nummer van ze gekregen, maar ik geef dat nog niet aan iedereen door, want mijn vertrouwen in UPC is niet al te groot. Stofzuiger? Nog steeds twijfel, maar als ik op mijn sokken door het huis loop merk ik toch dat het eigenlijk wel nodig is om te kopen.

Enne, is er nog iets in Oakville gebeurd?

Ja hallo, Oakville hier, zei je iets? (De verbinding met Zwitserland is nog steeds bar slecht) Ik heb niet al te veel te melden, het was een relatief rustig weekje. De zomer is hier nu echt goed begonnen, dus Jesper is elke vrije minuut buiten te vinden. Dinsdag hebben we bij Harry, Tamara en Frederike gegeten, woensdag ochtend zijn Juul en ik even wat gaan drinken bij Elke en donderdagmiddag had ik op het hoogtepunt 7 kinderen in huis! Maar ze hadden het naar hun zin... Zaterdag met beide kids naar ToysRus gegaan om wat cadeautjes in te slaan voor de laatste verjaardagsfeestjes in Canada. Uiteraard kwam ik met meer speelgoed thuis dan de bedoeling was (volgende keer maar weer alleen met Julia gaan winkelen). Bij de Metro nog een Bento Zalm teriyaki voor mezelf gekocht voor het avondeten en geluncht bij McD. Iedereen blij! Vandaag heeft Jesper weer bijna de hele dag buiten doorgebracht. Alleen zijn Duitse les en de lunch waren binnen.

O ja, en ik was Jesper vandaag even kwijt ... "WAT ZEG JE?"

Jesper was buiten aan het spelen met al zijn vriendinnetjes, ik gaf Julia (binnen) de fles en legde haar vervolgens op bed. Toen ik weer buiten kwam was Jesper nergens te bekennen. Wat navraag leerde dat hij waarschijnlijk bij Owen was ... "Owen, Owen, who the f*** is Owen?" Jesper was dus met Owen, die hij van day care kent, meegelopen naar huis (aan de andere kant van de crescent, terwijl hij weet dat hij in ons deel van de straat moet blijven), en zat daar vrolijk in de basement te spelen. Ze hadden de vader van Owen verteld dat ik het goed vond, lekker stel! (maar ook niet zo snugger van pa om dit zonder meer aan te nemen, terwijl je het kind niet kent, laat staan de ouders). Nou ja, eind goed, al goed. Al stonden de buren al paraat voor een landelijke zoekactie hoor!

* LOL! Moest toch wel lachen toen ik dit las. Mijn eerste gedachte was: Martijn kon zo slecht meekomen dat hij de hele training achterin is blijven hangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten