maandag 13 juni 2011

Op een mooie Pinksterdag ...

Hoe vaak heb ik dat nummer wel niet moeten horen op een van de beruchte bandjes van pa.... In ieder geval, vandaag is het eerste Pinksterdag en alweer heel wat jaar geleden dat ik dan een heel weekend lang ergens rondliep voor een (buitenlands) voetbal toernooi.

Zicht op Oberweningen en Schofflisdorf
Toen ik vanmorgen wakker werd scheen de zon, het was net in de 20 graden en dus moest ik wel de deur uit. Voor morgen is er regen voorspelt, dus het laatste nachtkastje en de tv kast kunnen ook dan in elkaar worden gezet. Eerst had ik allerlei wilde plannen om richting de bergen te rijden voor een wandeling om dan 's middags op de terugweg naar de verjaardag van Willemien te gaan. Maar waarom niet gewoon vanaf huis? Dus weer naar de Hochwacht, maar nu de lange route vanaf huis.


Het was een heerlijke wandeling in het vroege zonnetje. Op de wegwijzer was iets van 2,5 uur aangegeven, dus hield ik rekening met een lange wandeling. Maar uiteindelijk heb ik er ongeveer anderhalf uur over gelopen en dat was inclusief een stukje verkeerd lopen omdat er op een kruising een bordje ontbrak (op de terugweg weer naar gekeken en ik kan het echt niet vinden). Gelukkig kwam ik een oma van 76 jaar tegen die heel rap wandelde en mij kon uitleggen waar het officiele pad naar boven liep. Onderweg weer een aantal foto's van het dorp gemaakt, de flickr set is dus verder uitgebreid. De wandeling vanaf deze kant was een stuk pittiger, logisch omdat er een groter hoogte verschil is, en er waren ook een paar stukjes waar de Wanderweg van de gewone weg afweek. Leuk bedacht, maar die stukjes doen heel erg veel pijn aan je kuiten als je nieuw bent. En onderweg naar beneden voel je je bovenbenen goed!

Al met al was het een leuke wandeling, anderhalf uur heen, half uur drinkpauze op terras en een uurtje terug. Mooie tijd om te lunchen, wasje te draaien, te douchen en dit stuk te schrijven. Ik ga zo stoppen want ik ga weer naar Dietikon, dit keer niet om te winkelen maar Willemien viert haar verjaardag alvast een dagje eerder.

A: "Zeg Martijn, moet ik maar een label "wandelingen" voor je gaan aanmaken?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten