zaterdag 18 juni 2011

Farewell Party #3

"Ants in your pants" is in Noord-Amerika een uitdrukking voor onrustige, drukke kinderen. Je weet wel van die types die niet stil kunnen zitten en de kamer door lijken te stuiteren. Ook wel Jespers genoemd! En wat doe je daar als ouder mee? Die slinger je een ruimte in waar ze zich helemaal kunnen uitleven (lees: weinig kwaad kunnen) en waar jij ook de rotzooi niet hoeft op te ruimen. Zie daar de uitvinding van de eeuw: De Indoor Playground!

Antz in your Pantz is de naam van de Indoor Playground waar vandaag Jesper's afscheidsfeestje was.
Normaal gesproken ben ik er geen voorstander van om feestjes in zulk soort etablissementen te geven, zeker niet als het buiten mooi weer is, maar nu met Martijn aan de andere kant van de oceaan is het toch wel erg makkelijk: Ik hoef alleen de taart, loot bags en wat te drinken voor de ouders mee te nemen en de rest is verzorgd. Ideaal! Al maakt Jesper zich om dergelijke praktische zaken helemaal niet druk. Die denkt alleen aan hoe zijn twee (!) taarten eruit moeten zien en hij vraagt zich af of hij wel cadeautjes zal krijgen, want "wij geven toch loot bags aan alle kindjes? Dan moet ik ook cadeaus krijgen." Laat ik nu op de uitnodiging hebben geschreven dat dat niet nodig is, aangezien het hier om een afscheidsfeestje gaat, en geen verjaardag?

Maar hij had geluk; het merendeel van de gasten had mijn verzoek genegeerd en dus gingen wij alsnog met een handvol tasjes naar huis. De rest van het feestje was trouwens ook zeer geslaagd. Ik had allemaal verhitte koppies rondlopen, zo druk waren ze. Er is geen kwaad woord gevallen en er zijn ook geen ongelukjes gebeurd. Van de pizza is goed gegeten en zowel de (chocolade) Star Wars taart als de (vanille) Zwitserland taart vielen in de smaak. Uiteraard wilde menigeen van beide proeven ("Proeven? Ja, hoor, je mag van allebei een stukje!") Maar nog ging ik met een berg pizza/fruit/groente/taart weer op huis aan. Volgende week weer een feestje?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten