donderdag 4 augustus 2011

Het Zwitserleven begint ...

Het resultaat van 2 dozen uitpakken!
De thuiskomst was dramatisch. Nou ja, niet direct, de begane grond zag er op het eerste oog goed uit. Pas nadat ik na het eten een rondje ging lopen en erachter kwam dat er echt bijzonder weinig was uitgepakt. En nog erger, dat er nog veel lege kasten waren en de kasten die wel gevuld waren vol stonden met dingen die absoluut niet bij elkaar hoorden. Ik heb echt een potje zitten janken en Martijn voor van alles en nog wat uitgemaakt! Nadat ik even als een kip zonder kop heb rond gelopen heb ik eerst de keuken maar een beetje op orde gebracht. Martijn, die zich met de kinderen boven had verschuild, heeft onze kleding in de kast gehangen/gelegd (ja echt, zelfs dat was niet gedaan).

Aan de telefoon vertelde Martijn toen natuurlijk al dat het erg was en nu ik zelf dozen aan het uitpakken ben, zie ik ook hoe waardeloos ze hebben ingepakt. Zelfs sommige kratjes/manden die in Canada gevuld waren (met bijv. speelgoed van Jesper of allerlei decoratiemateriaal) zijn tijdens het inpakken leeggehaald en over allerlei dozen verdeeld. En dat terwijl ik de weken voor de verhuizing zo mijn best had gedaan alle spullen die bij elkaar hoorden ook bij elkaar te leggen. Kost zoveel extra tijd en zie het maar weer snel op de juiste plek te krijgen. Nee, dit verhuisbedrijf komt er bij mij niet meer in!!!

Genoeg gezeurd nu. Maandag 1 augustus was het DE nationale feestdag, dus we hadden heerlijk nog een dag om met zijn allen bij te komen. Maar we ontvingen ook ons eerste bezoek! Mark, Nicole & Jochem + moeder/oma waren op vakantie in het Zwarte Woud ongeveer een uur bij ons vandaan en wilden wel heel graag ons nieuwe stulpje zien. Natuurlijk! We hebben gezellig met z'n allen geluncht, een rondje door het dorp gedaan (dat kostte natuurlijk niet al te veel tijd) en even de speeltuin getest. Ze voelden zich een beetje schuldig dat ze nu al langs kwamen terwijl wij overduidelijk nog zoveel te doen hadden, maar ja, nu werden wij tenminste gedwongen even te ontspannen en dat was hoognodig!


Ondertussen komt er aardig lijn in en zolang ik op zoek moet naar speelgoed voor Jesper laat hij me ook wel uitpakken (echt helpen doet meneer de directeur natuurlijk niet; Hij is vooral goed in in de weg lopen). Al heb ik nu volgens mij al het speelgoed wel gevonden.

Dit weekend gaan we kijken voor lampen en iets van vitrage voor de woonkamer en gordijnen voor de slaapkamer. Zal wel IKEA of iets soortgelijks worden.

3 opmerkingen:

  1. DAT herken ik.....
    Ik had ook allerlei dozen al zelf ingepakt, stickers er op, alles gewoon heel duidelijk.
    De dozen hebben wij hier in Canada zelf uitgepakt, regelmatig kwam ik dingen in dozen tegen die er helemaal niet in thuis hoorden.
    Van een aantal dozen was niet de noodzaak ze gelijk uit te pakken, maar na korte tijd waren we dingen "kwijt" en moesten allerlei dozen open en doorgespit. Ik had ook flink de balen, dus ik snap het volkomen.
    Nog effe..... en dan staat alles weer op z'n plek!
    Succes,
    Gr. Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dussss ik mag blij zijn dat ik zelf inpak (en uitpak:s)
    sterkte met uitruimen en wennen!

    groetjes, Majel

    BeantwoordenVerwijderen