zondag 12 februari 2012

Aardbeving

Gisteravond om kwart voor 12, ik lag nog maar net in bed, hoorde ik een hard geluid en vervolgens schudde het hele huis op zijn grondvesten. Wat was dat? Reed er misschien een heel zware truck voorbij, of kwam de grote Airbus dit keer wel heel laag overvliegen? (Ik heb wel eerder trillende ramen gehad door dat onding.) Martijn kwam, met leesboek nog in zijn hand, naar boven gerend dus ik vroeg: "Voelde jij dat ook?" Ja, hij had het ook gehoord en gevoeld en dacht dat ik misschien uit bed was gevallen. Nou bedankt! En al scheelde het niet veel, dat was het toch niet.

De volgende dag lazen we op Facebook, en later ook in de kranten, dat er een aardbeving was geweest. Die optie was ook wel door mijn hoofd gegaan, maar daar houd je normaal toch geen rekening mee. Nu bleek dus dat het een beving was van 4.2 magnitude met het epicentrum in Zug, hemelsbreed ongeveer 35 kilometer ten zuiden van ons.


Heb ik dat ook eens meegemaakt. De beving in Canada op 23 juni 2010 (5.5 magnitude) heb ik gemist doordat ik in de auto zat en net over een zeer hobbelig Trafalgar Rd. reed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten