vrijdag 18 november 2011

Geknutsel

Huize Jesper
Het zijn creatieve tijden: Thuis zijn we dagelijks bezig allerhande dingen voor Sinterklaas te fabriceren. Jesper heeft twee van die Sinterklaas-Doe-boeken en pagina na pagina wordt verslonden, aan gort geknipt of gekopieerd want "aan de achterkant staat ook iets leuks". Sommige dingen houdt hij zelf, maar het meeste gaat bij zijn schoen, die trouw elke dag (!) bij de open haard wordt gezet. Ik ben natuurlijk ontzettend blij dat het meeste naar de Goedheiligman gaat, al weet Piet zo ondertussen niet meer waar ze alles moet verstoppen!

Gisteravond moest ik zelf aan de slag. Het was de jaarlijkse Eltern Bastelabend en de juf had verzonnen dit jaar een heel dwergendorp te maken. Dat hield in dat elke ouder voor zijn/haar kind een dwergenhuis moest maken (de dwergen gaan de kinderen  later zelf maken.) Al ver van te voren was hier intern bepaald dat dat mijn pakkie-aan zou worden, gezien Martijn's gebrek aan creatieve uitspattingen (gebrek aan succesvolle creatieve uitspattingen moet ik zeggen). Nu had ik van tevoren ook niet echt nagedacht hoe Jesper's huis eruit moest gaan zien en vergeleken met sommige ouders (moeders) kwam ik volslagen onvoorbereid aan. Sommigen hadden hele stukken boomschors mee om op het huis te verwerken en dozen vol met accessoires om de boel leuk aan te kleden. Gelukkig was alle knutselmateriaal van school beschikbaar, maar dan nog mistte ik wat inspiratie.

Ik had me netjes aan de afgesproken afmetingen van de doos gehouden (moesten we van huis meenemen) en dus had ik veruit het kleinste doosje. Natuurlijk. Uiteraard belandde ik precies aan de tafel met twee vaders die druk aan samenwerken waren, dus gezellig collegiaal overleg was er niet bij. Ouders (moeders) liepen druk heen en weer met stofjes, kurken, vogelnestjes en wat ze ook allemaal op hun huisjes verlijmden. Het ene huis werd nog mooier dan het andere en de moed zakte me enigszins in de schoenen, want ja, je wil niet dat jouw kind daar straks met plaatsvervangende schaamte met zijn huisje staat. Ik kreeg wel een paar keer te horen dat het zo schattig was wat ik deed, maar misschien dachten ze wel "Ach, kijk die nieuwe nu zitten klunzen." En waarom ik niet gewoon Jesper's favoriete kleuren, blauw en geel, heb gebruikt is me een raadsel, want dan had het geheel er een stuk vrolijker uitgezien. Maar, Jesper heeft nu wel als enige een huisje dat hij kan openklappen, toevallig! We wachten het oordeel wel af.

NB. Alle dwergenvilla's en mijn schattige cottage staan nu op de zolder van school te wachten op de big reveal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten